GasNet v tendru požadoval moderní, veskrze současné logo s enviromentálním akcentem, které se obejde bez obvyklých klišé typických pro loga plynárenských společností. Naším cílem tedy bylo najít vizuální zkratku, která jednak vystihne podstatu businessu společnosti GasNet, a jednak ji zasadí do širšího kontextu. Najít, resp. vytvořit příběh pro novou značku, která se teprve etabluje na trhu.
GasNet spravuje tisíce kilometrů potrubí. Největší distribuční síť, která rozvádí plyn do domácností, firem a obcí na většině území České republiky. Podstatou společnosti GasNet je propojení. To je příběh, který chce náš návrh značky vyprávět, příběh o propojení lidí se zemí, ze které je palivo čerpáno, příběh o propojení lidí navzájem, příběh dispečerů, techniků, záchranářů a statisíců lidí, kteří na ně každý den spoléhají.
Přísně geometrické logo, které propojuje litery g a n v jediném tahu, je asociací základního prvku plynárenské infrastruktury - plynovodu. Křížení pomyslného potrubí je zvýrazněno gradientem - tento prvek přidává prostorovou hloubku a je znakem, který propojuje celou vizuální identitu. Výrazná zelená barva dodává enviromentální akcent a činí značku výjimečnou v rámci odvětví.
Výrazná barevná plocha je rámcem pro aplikaci značky. Jasný odstín zelené barvy tvoří základ pro výrazný brand a pozitivní vizuální komunikaci. V tomto výrazném barevném prostoru lze samotné logo aplikovat v menších velikostech, a současně udržet značku snadno identifikovatelnou. Užití na pracovních oděvech je ukázkou aplikačních možností značky. Cílem grafického studia bylo vytvořit kolekci oděvů jasně odlišných od klasických "montérek", které lidem uvnitř i vně společnosti GasNet usnadní identifikaci se značkou.
manuál vizuální identity GasNetKanceláře společnosti GasNet jsou v podstatě utilitární prostory s dominující šedou barvou. Výrazný branding, který jsme pro toto místo navrhli, využívá velkých formátů skleněných ploch pro záměrně naddimenzované značení. Velké číslice, loga a další grafika přinášejí potřebnou barevnost a brand je díky nim v celém prostoru nepřehlédnutelný.
Dobrý brand není jen vizuální reprezentací značky, je její neoddělitelnou součástí. Design loga a celý koncept vizuální identity od graphite.studio se stal součástí firemní kultury společnosti GasNet, součástí každodeního života lidí, kteří značku přijali za vlastní. Jejich ocenění si vážíme především.
manuál vizuální identity GasNetKlient
GasNet
Sektor
Paliva
Práce
Vizuální identita
Art Director
Tomáš Buble
Designer
Klára Maršíčková
UI Design
Tomáš Buble
Motiondesign
Martina Podoláčková
Spolupráce
Mariia Reshetova, Erika Cardová, Mona Bublová, Františka Rychtaříková
sdílej